Annual report 2020

Nieuws
5 different images related to 2020 events: cover of Call to the Wild exhibition catalogue, cover of MASCULNITIES publication, image during (un)dressing the man panel talk, Together Alone open call visuel, image of design exhbition of gallery Lokal during the Collectible fair

Het jaarsverslag voor 2020 is vanaf nu beschikbaar, en geeft een overzicht van alle zaken die het afgelopen jaar gebeurd zijn bij het Fins Cultureel Instituut.

Ondanks een wereldwijde pandemie en de bijbehorende effecten op de (culturele) wereld, zijn we blij om vast te stellen dat 2020 toch best druk was, zij het dan niet op manier die we verwacht hadden. Verschillende activiteiten werden verplaatst of geannuleerd, evenementen ging online door, maar er kwamen ook heel wat nieuwe initiatieven bij.

We werkten aan projecten in verschillende culturele velden, van beeldende kunst en design tot performances en maatschappeijke issues. Enkele hoogtepunten waren de lancering van het Together Alone project, een samenwerking tussen alle Finse Instituten, het (Un)dressing the Man panelgesprek in Helsinki in augustus, designtentoonstelling Call to the Wild in Maison Louis Carré, en natuurlijk ook de uitgave van onze publicatie MASCULINITIES - Thoughts & Reflections. Daarnaast zagen we ook heel wat nieuwe inschrijvingen voor onze Finse taallessen, een gevolg van het online lesgeven.

Je kan het jaarverslag voor 2020 in dit document nalezen (in het Fins).